PR-12DT

Kategoria:

Opis

Przyczepa DANROB PR-12DT

Przyczepy rodzaju DANROB PR-12DT to przyczepy o średniej ładowności, które dzięki układowi jezdnemu typu tandem cechują się wysoką zwrotnością i łatwością manewrowania, szczególnie podczas cofania. Konstrukcja zarówno ramy podwozia jak i ramy skrzyni ładunkowej wykonana została z wytrzymałych zamkniętych profili o przekroju prostokątnym które zapewniają im wysoką sztywność i trwałość.  Układ jezdny z osią typu tandem i sztywnym dyszlem, zapewnia zestawowi wysoką zwrotność, a dzięki naciskowi – poprzez dyszel – do 2345kg na koła ciągnika zwiększone zostają   jego możliwości uciągowe, ważne szczególnie w trudnym terenie. Konstrukcja dyszla pozwala na dostosowanie wysokości oka zaczepu do wysokości zaczepu ciągnika w szerokim zakresie i pozwala na łączenie  z jego dolnym lub górnym zaczepem, oraz zastosowanie różnych rodzajów cięgien.

Przyczepy wykonywane są ze skrzynią ładunkową z trójstronnym wywrotem (na boki i do tyłu). Ściany standardowo wyposażone są w nadstawy, powiększające objętość skrzyni. Boczne i tylna ściana posiadają wahadłowy system otwierania z centralnym ryglowaniem każdej z nich, oraz górnymi spinaczami pozwalającymi na otwarcie burty dolnej w dół oraz łatwy ich demontaż w razie potrzeby.

Do produkcji przyczep wykorzystywane są materiały najwyższej jakości, oraz stosowane są nowoczesne technologie projektowania i wytwarzania z wykorzystaniem maszyn sterowanych numerycznie, zapewniających precyzję wykonania podzespołów. Zabezpieczenie antykorozyjne zapewnia zastosowanie chemoutwardzalnych powłok malarskich nakładanych na staranie przygotowane w procesie śrutowania powierzchnie.

Wysoka jakość zastosowanych materiałów i podzespołów oraz  wykonania umożliwia długotrwałą i bezawaryjną eksploatację przyczep.

Dane techniczne:

Prędkość konstrukcyjna [km/h] 40
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika [KM/kW] 74/54.4
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 16445
Ładowność [kg] 12000
Masa własna [kg] 3600 ÷ 4445
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz [mm] 4920
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz [mm] 2410
Wysokość ścian skrzyni [mm] 600 + 600
Pojemność ładunkowa [mᶾ] 14.2
Grubość blach podłogi i ścian [mm] 5/2,0; 2,5
Wysokość platformy od podłoża [mm] 1230 ÷ 1260
Rozstaw kół [mm] 1800/1840
Obciążenie oka dyszla [kg] 2345
System wywrotu trójstronny
Kąt wywrotu (do tyłu/na boki) [°] 46/45