Opis
Przyczepa DANROB PR-12DT
Przyczepy rodzaju DANROB PR-12DT to przyczepy o średniej ładowności, które dzięki układowi jezdnemu typu tandem cechują się wysoką zwrotnością i łatwością manewrowania, szczególnie podczas cofania. Konstrukcja zarówno ramy podwozia jak i ramy skrzyni ładunkowej wykonana została z wytrzymałych zamkniętych profili o przekroju prostokątnym które zapewniają im wysoką sztywność i trwałość. Układ jezdny z osią typu tandem i sztywnym dyszlem, zapewnia zestawowi wysoką zwrotność, a dzięki naciskowi – poprzez dyszel – do 2345kg na koła ciągnika zwiększone zostają jego możliwości uciągowe, ważne szczególnie w trudnym terenie. Konstrukcja dyszla pozwala na dostosowanie wysokości oka zaczepu do wysokości zaczepu ciągnika w szerokim zakresie i pozwala na łączenie z jego dolnym lub górnym zaczepem, oraz zastosowanie różnych rodzajów cięgien.
Przyczepy wykonywane są ze skrzynią ładunkową z trójstronnym wywrotem (na boki i do tyłu). Ściany standardowo wyposażone są w nadstawy, powiększające objętość skrzyni. Boczne i tylna ściana posiadają wahadłowy system otwierania z centralnym ryglowaniem każdej z nich, oraz górnymi spinaczami pozwalającymi na otwarcie burty dolnej w dół oraz łatwy ich demontaż w razie potrzeby.
Do produkcji przyczep wykorzystywane są materiały najwyższej jakości, oraz stosowane są nowoczesne technologie projektowania i wytwarzania z wykorzystaniem maszyn sterowanych numerycznie, zapewniających precyzję wykonania podzespołów. Zabezpieczenie antykorozyjne zapewnia zastosowanie chemoutwardzalnych powłok malarskich nakładanych na staranie przygotowane w procesie śrutowania powierzchnie.
Wysoka jakość zastosowanych materiałów i podzespołów oraz wykonania umożliwia długotrwałą i bezawaryjną eksploatację przyczep.
Dane techniczne:
| Prędkość konstrukcyjna [km/h] | 40 | 
| Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika [KM/kW] | 74/54.4 | 
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 16445 | 
| Ładowność [kg] | 12000 | 
| Masa własna [kg] | 3600 ÷ 4445 | 
| Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz [mm] | 4920 | 
| Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz [mm] | 2410 | 
| Wysokość ścian skrzyni [mm] | 600 + 600 | 
| Pojemność ładunkowa [mᶾ] | 14.2 | 
| Grubość blach podłogi i ścian [mm] | 5/2,0; 2,5 | 
| Wysokość platformy od podłoża [mm] | 1230 ÷ 1260 | 
| Rozstaw kół [mm] | 1800/1840 | 
| Obciążenie oka dyszla [kg] | 2345 | 
| System wywrotu | trójstronny | 
| Kąt wywrotu (do tyłu/na boki) [°] | 46/45 | 




