Opis
Pług odśnieżny PO 97 D.D
posiada drugi – poza lemieszem gumowym, takim jak w PO 97D – odchylany hydraulicznie, dwusegmentowy lemiesz z hartowanej stali służący do usuwania naboju śnieżnego i lodu, zabezpieczony przed przeciążeniem dwoma hydroakumulatorami.
Cechy Pługa PO 97 D.D
- konstrukcja szkieletu stalowa, spawana, zabezpieczona wysokiej jakości powłokami antykorozyjnymi;
- odkładnica z wysokoudarowego polietylenu, o dobrym współczynniku poślizgu, uniemożliwiającym przyklejanie się śniegu i niewielkiej masie;
- wahliwe zawieszenie odkładnicy, pozwalające na ustawienie się lemiesza do poprzecznej pochyłości drogi, w granicach 6 stopni w każdą stronę;
- duża stabilność pracy dzięki dwóm siłownikom kierunku, mocowanym z jednej strony bezpośrednio do płyty podwoziowej, a z drugiej do szkieletu odkładnicy;
- światła drogowe, pozycyjne i kierunkowskazów umieszczone na wysięgnikach pozwalają na skuteczne oświetlenie nocą i dobrą widoczność pojazdu dla innych kierowców;
- kompaktowy agregat hydrauliczny zasilany energią z akumulatorów nośnika; sterowanie wszystkimi funkcjami pługa z pulpitu sterowniczego umieszczonego w kabinie kierowcy;
- nogi podporowe
| Parametr / Typ | PO 97.D.D |
| Szerokość odkładnicy [mm] | 3200 ÷ 3500 |
| Szerokość odśnieżania przy skręcie ±300[mm] | 2700 – 3200 |
| Wysokość odkładnicy [mm] | 1180 |
| Kąt skrętu odkładnicy [0] | ± 30 |
| Kąt oscylacji poprzecznej [0] | ± 6,5 |
| Ciężar pługa [kg] | 650 ÷ 710 |
| Ciśnienie w układzie hydraulicznym [MPa] | 12 |
| Pozycje robocze | lewostronna prawostronna spychacz |

